Pilotinfo

Prototyp demonstrátoru L-39NG poprvé vzlétl ve Vodochodech

Přidáno: 15. Září 2015Autor:

Aero Vodochody má za sebou další milník novodobé historie. V pondělí 14.9.2015 dvojice továrních pilotů Miroslav Schützner a Vladimír Kvarda poprvé zvedli do vzduchu prototyp demonstrátoru L-39NG. Dlouhou dobu netrpělivě očekávaná událost samozřejmě souvisí s cílenou akvizicí výrobce na řadu zahraničních trhů, kam se s L-159 Alca vydat z mnoha důvodů nemohli. Nyní nejsou již vázáni omezeními , ta byla daná dříve používanou avionikou a motory. A tak u L-39NG můžeme vidět již nový motor FJ44-4M společnosti Williams International , v kokpitu trůní přístrojové vybavení s multifunkčními displeji výrobce Genesys Aerosystems. Výborným počinem byla montáž průhledného HUD displeje vyrobeného společností SPEEL Praha.
První prototyp byl postaven , aby bylo možné prověřit všechna úskalí zástavby nové pohonné jednotky , stejně jako avioniky pro celý projekt L-39NG. Konkurenci opět na čele přibývají vrásky, neboť se zejména v Anglii a USA proslýchalo , jak z Aera už jen stěží vzlétne nová generace lehkého víceúčelového letounu určeného pro výcvik pilotů vojenských letectev. Opak je naštěstí pravdou a prezident společnosti AERO Vodochody Ladislav Šimek poděkoval na prvním místě všem zaměstnancům i obchodním partnerům za rychlé dokončení letounu v doslova šibeničním termínu. Ostatně z Vodochod bylo dodáno více jak 3000 letadel typů L-39 a všichni pevně věří v úspěch modernizovaného nástupce dnes již legendárního Albatrosu dodnes létajícího v mnoha zemích světa .

Aero L 39NG prototyp

Jako každý projekt – i L-39NG se bude potýkat s řadou výzev. V daném tržním sektoru se již nyní „zahušťuje“ vzduch dalšími ohlašovanými novými projetky a ty budou tvrdě soupeřit o další zakázky.Právě cenová dostupnost , univerzálnost a hned celá řada moderních prvků v konstrukci letounu mají být tím správným „koněm“ , na který výrobce vsadil. Široká veřejnost se s tímto demonstrátorem může potkat již brzy a to na Dnech NATO v Ostravě , tedy již tento víkend 19. a 20.9.
Nový letoun beze zbytku splňuje požadovanou efektivitu výcviku s řadou vylepšení oproti starší generaci Albatrosů a co je hlavní : umožní plnohodnotný výcvik pilotů moderních vojenských letectev tak , aby se adepti poté mohli bez potíží přeškolit na „high-tech“ stíhací letouny poslední generace. Samotná pohonná jednotka FJ44-4M má pro uživatele propracovaný systém údržby TAP Blue, jehož základem je reálný odhad přímých nákladů na údržbu se zajištěním letuschopnosti všech strojů i v náročných povětrnostních podmínkách. Avionika byla zvolena podle požadavků na výcvik pilotů letounů čtvrté i páté generace a zákazník má možnost individuální volby systémů přímo na míru. To samozřejmě zefektivní celý výcvik a v prvé řadě šetří celkové provozní náklady. Pokud se týče ceny nového letounu, bude samozřejmě přidělávat starosti konkurenci , ale stroje se rozhodně nebudou prodávat stylem levného zboží odkudsi z východu.Všichni zájemci o celý projekt si již nyní mohou vyhledat všechna data nového typu na adrese : www.l-39ng.cz Popřejme společnosti Aero Vodochody mnoho úspěchů na cestě za další generací populárních Albatrosů a novému letounu řadu spokojených uživatelů po celém světě.

Aero L 39NG první vzlet

Tematicky související články

Leave a Reply