Flotila konvertoplánů Bell Boeing V-22 Osprey překonala 500 000 letových hodin
Přidáno: 10. Říjen 2019Autor: Quax
Flotila konvertoplánů V-22 s překlopnými rotory dosáhla milníku 500 000 letových hodin. Podílelo se na nich více než 375 letounů Osprey vyrobených společnostmi Bell Textron a Boeing, včetně strojů CV-22 a MV-22 sloužících u Letectva a Námořní pěchoty Spojených států amerických.
„V-22 poskytuje americké námořní pěchotě a letectvu bezkonkurenční schopnosti,” řekl plk. námořní pěchoty USA Matthew Kelly, který řídí společný program V-22. „Platforma má význam pro naši národní bezpečnost v tom, že ji lze v rozsáhlém měřítku využít pro operační či humanitární účely po celém světě.”
V-22 Osprey je jediný sériově vyráběný letoun s překlopnými rotory, který umožňuje provádět rozmanité mise i v nejnáročnějších provozních podmínkách. Nejnověji byl po hurikánu Dorian nasazen při záchranných pracích na Bahamách.
„Od dodání prvního konvertoplánu V-22 pracují společnosti Bell a Boeing na tom, aby měli naši muži a ženy v uniformách tento stroj nepostradatelný pro záchranu lidských životů k dispozici,” uvedla Kristin Houstonová, viceprezidentka programu Boeing Tiltrotor a ředitelka programu Bell Boeing V-22.
Společnosti Bell a Boeing podporují připravenost V-22 k nasazení prostřednictvím komplexního programu zahrnujícího údržbu, školení či analytiku dat. Přispět ke zlepšení připravenosti V-22 má také několik iniciativ, na kterých Bell a Boeing spolupracují s programovou kanceláří V-22. Patří mezi ně mimo jiné program CC-RAM (Common Configuration Readiness and Modernization) námořní pěchoty USA či plán redukce konfigurace leteckých sil.
„V-22 je jednou z nejžádanějších platforem ministerstva obrany. Tento úspěch je skvělým důkazem toho, že námořní pěchota a komanda působící ze vzduchu provozují tuto platformu skutečně ve všech prostředích,“ řekl Chris Gehler, viceprezident Bell V-22 a zástupce programového ředitele Bell Boeing.
V-22 slouží námořní pěchotě a námořnictvu, jakož i speciálním operacím letectva nepřetržitě od roku 2007. Jeho třetí varianta CMV-22 se má podle plánu připojit k flotile amerického námořnictva v roce 2020.