Emirates od středy radikálně omezí osobní přepravu, nákladní se to netýká
Přidáno: 23. Březen 2020Autor: Quax
V souvislosti s propuknutím pandemie Čínské chřipky také společnosti Emirates a dnata upravují svůj provoz v souladu s regulačními nařízeními i cestovní poptávkou.
Cílem Emirates je zajistit osobní leteckou dopravu tak dlouho, jak je to jen možné, aby se pasažéři mohli vrátit domů, i za postupného zavádění zákazů a uzavírání zemí po celém světě. Mezinárodní nákladní letecká přeprava pokračuje i nadále, a to za využití flotily nákladních letadel Boeing 777, která budou po celém světě přepravovat zejména základní zboží včetně zdravotnického materiálu.
S dramatickým poklesem letů i souvisejících služeb svůj provoz výrazně omezila i dnata, včetně dočasného uzavření některých poboček napříč mezinárodní sítí.
„Svět se kvůli COVID-19 doslova ocitl v karanténě. Je to bezprecedentní krize ve své šíři i rozsahu: z pohledu geografického, zdravotního, společenského i ekonomického. Až do ledna 2020 se Emirates dařilo plnit plány aktuálního finančního roku. COVID-19 nicméně přinesl v posledních šesti týdnech do tohoto trendu náhlý a bolestivý útlum.
Jakožto globální aerolinka jsme aktuálně v situaci, kdy nemůžeme realizovat přepravu pasažérů, dokud země znovu neotevřou své hranice a nevrátí se důvěra v cestování. Od středy 25. března Emirates dočasně přeruší většinu osobních letů. Nákladní přeprava je stále vytížená a zůstává v provozu i nadále. Situaci budeme i nadále sledovat a jak to bude možné, znovuobnovíme naše služby,“ řekl Jeho Veličenstvo šejk Ahmed bin Saeed Al Maktoum, předseda představenstva a výkonný ředitel Emirates.
Na základě žádostí vlád i zákazníků o podporu repatriace cestujících bude společnost Emirates pokračovat v osobních i nákladních letech do následujících zemí, dokud zůstanou otevřeny jejich hranice: Spojené Království, Švýcarsko, Hong Kong, Thajsko, Malajsie, Filipíny, Japonsko, Singapur, Jižní Korea, Austrálie, Jihoafrická republika, USA a Kanada. Situace se nicméně neustále mění, cestující si však mohou svůj let kdykoliv zkontrolovat na emirates.com.
„Skupina Emirates má silnou bilanci i solidní hotovostní likviditu, jsme tedy schopni přežít a přežijeme i během delšího období zredukovaných letových plánů, jsme a budeme připraveni na návrat do normálního režimu,“ dodal šejk Ahmed.
Opatření ke snižování nákladů:
Skupina Emirates provedla řadu opatření, která na základě výhledu a snížené poptávky v krátkém až střednědobém horizontu zredukují náklady. Tato opatření zahrnují:
- Odložení či zrušení diskrečních výdajů
- Zmrazení veškerých zbytných náborových aktivit a konzultantských služeb
- Spolupráce s dodavateli v rámci snižování nákladů a co největší efektivity
- Podpora zaměstnanců ve výběru placené či neplacené dovolené s ohledem na sníženou letovou aktivitu
- Dočasné snížení platů pro většinu zaměstnanců Skupiny Emirates po dobu tří měsíců, a to o 25 až 50 procent. Zaměstnanci budou i nadále dostávat během této doby svoje příspěvky. Zaměstnanci na juniorních pozicích budou tohoto opatření zproštěni
- Prezidenti Emirates a dnata Sir Tim Clark a Gary Chapman se vzdávají 100 procent svého platu na dobu 3 měsíců
„Namísto toho, abychom po zaměstnancích žádali odchod, raději jsme přijali dočasné snížení mezd. Chceme naši pracovní sílu ochránit a udržet si naše talentované a zkušené lidi, jak to jen bude možné. Nechceme rušit pracovní místa. Jak se poptávka znovu zvedne, chceme být schopni rychle navýšit a znovu pokračovat ve všech službách pro naše zákazníky,“ řekl ke snižování mezd šejk Ahmed.
Skupina Emirates má silnou likviditu a zdravou hotovostní pozici, nicméně kroky k redukci nákladů považuje v současné situaci za rozumné. Jak to bude možné a znovu povolené relevantními autoritami, těší se skupina na opětovné nastavení normálních letových plánů i služeb pro zákazníky.
Společnost své zaměstnance silně odrazuje od cestování, pokud není nezbytně nutné, a zavedla politiku práce z domova pro všechny zaměstnance, kde je to možné. Výrazně rozšířila úklidové a dezinfekční protokoly ve všech svých provozech, zavedla měření teploty ve všech klíčových vstupních prostorách i interní edukační kampaň k hygieně rukou a další preventivní opatření za účelem snížení rizika nákazy COVID-19.
Během posledních týdnů aerolinka zavedla rovněž zvýšená preventivní úklidová a dezinfekční opatření ve všech letounech odlétajících z Dubaje a úzce spolupracovala s letišti za účelem zavedení dalších screeningových opatření dle lokálních požadavků.