Emirates dnes spouští přímou linku dlouhou 14 000 kilometrů
Přidáno: 01. Březen 2016Autor: Quax
První přímá linka Emirates mezi Aucklandem a Dubají bude svojí vzdáleností jednou z nejdelších leteckých tras na světě. Navíc se díky využití chytrých technologií a dobrého plánování cestující do cílové destinace dostanou v nejkratším možném čase. Emirates zde bude volit flexibilní trasy, které se každý den mohou lišit. Aby letadla trávila ve vzduchu co nejméně času, piloti se zaměří na využití příznivého větru a naopak se budou vyhýbat protivětru. Díky osvědčené technologii a vynechání zastávek v Austrálii se může čas letu do Aucklandu zkrátit až o tři hodiny, což ocení nejen cestující. Zároveň se – v souladu s ekologickou politikou Emirates – výrazně sníží spotřeba paliva.
Emirates spustí svou první přímou linku z Dubaje do Aucklandu dnes 1. března 2016 a spojí Auckland s 39 evropskými destinacemi a 38 městy v Africe a Perském zálivu pouze s jednou zastávkou v Dubaji. Na nové přímé lince bude létat Boeing 777-200LR a cesta by měla trvat necelých 16 hodin z Dubaje na Nový Zéland a 17 hodin a 15 minut v opačném směru.
„Nadále investujeme do inovativních technologií a při optimalizaci našich systémů na plánování letů využíváme osvědčené postupy. Tím dokážeme s přihlédnutím k počasí a aktuálním podmínkám najít nejlepší trasy, abychom ušetřili čas, palivo i snížili produkci emisí. Nicméně nikdy neděláme kompromisy na úkor bezpečnosti a pohodlí našich cestujících a posádky,“ řekl viceprezident pro řízení letového provozu Emirates Geoff Hounsell. „Příprava na nový let dlouhý 14 000 kilometrů vyžaduje náročné plánování. S našimi partnery a napříč všemi našimi pobočkami jsme odvedli spoustu práce. Těšíme se, až budeme moci použít ty nejlepší technické postupy během letu a řízení provozu, z čehož na našem chystaném přímém letu do Aucklandu budou nadšení i naši cestující,“ dodal Hounsell. Emirates se zvláště zaměřila na nové flexibilní trasy. Klíčovými partnery v této věci pro ni byly společnosti Airservices Australia a Airways New Zealand.
Po většinu letu se bude Boeing 777-200LR pohybovat v australském vzdušném prostoru. I proto Emirates v posledních deseti letech spolupracovala s Airservices Australia na optimalizaci tras. Využity byly technologie, které se použijí i na přímém letu do Aucklandu. „Osvědčený systém sledování letu – AUSOTS – a jeho přizpůsobení trase Auckland-Dubaj přinese výrazné výhody, aniž by to narušilo provoz ostatních letadel směřujících do Austrálie,“ řekl Geoff Hounsell. Airservices Australia bezpečně ovládá 11 % světového vzdušného prostoru. „Řada našich specialistů na řízení letového provozu a oblast životního prostředí spolupracovala s týmem plánování letů Emirates, aby našli nejlepší východní i západní trasy, jež zapojíme do našich stávajících flexibilních a preferovaných tras (UPR – user preferred route),“ řekl výkonný ředitel řízení letového provozu Airservices Australia Greg Hood.
Provozní ředitelka Airways New Zealand Pauline Lamb podotkla, že se řízení letového provozu těší, až ve svém prostoru Boeing 777-200LR společnosti Emirates přivítá. Airways New Zealand ročně spravuje ve vzdušném prostoru o rozloze 30 milionů kilometrů čtverečních nad Novým Zélandem, Pacifikem a Tasmanským mořem více než 1,2 milionu letů. Kontroloři společnosti Airways New Zealand budou bezpečně provádět Boeing 777-200LR během prvních a posledních hodin těchto ultra dlouhých letů, což letounům zajistí ty nejlepší a nejefektivnější služby. „Emirates budou moci díky Airways New Zealand létat po nových příletových trasách do Aucklandu. To umožní úsporu paliva a vysoký stupeň flexibility, přičemž letadla využijí velmi efektivní preferované trasy, včetně kontroly a možnosti změny trasy během letu. Piloti tak budou moci pokaždé zvolit takovou trasu, která bude palivově a nákladově nejvýhodnější,“ doplnila Lamb.
Boeing 777-200LR má sice stejné rozpětí křídel jako jeho bratranec Boeing 777-300ER, nicméně při plném zatížení (266 cestujících celkem – 8 v první třídě, 42 v byznys třídě a 216 v ekonomické třídě) uletí až 8 400 námořních mil. Na přímé lince se cestující setkají s 13 členy palubní posádky a o bezpečný let se postarají čtyři piloti, kteří tak budou moci během cesty střídavě odpočívat. Emirates má flotilu 249 letadel včetně 74 dvoupatrových Airbusů A380 a 155 Boeingů 777, mezi nimiž je 10 Boeingů 777-200LR.
Doplňující poznámky:
- Volba optimální trasy, díky které se zkrátí čas letu a ušetří palivo, je ovlivněna řadou faktorů
- Sledují se pohyby letadel odlétajících ve stejný čas
- Platí pro různé konfigurace letadel s různým zatížením
- Sledují se povětrnostní podmínky – zejména převládající a silný vítr
- Plánování letu začíná 10-12 hodin před odletem a znovu se kontroluje krátce před odletem
- Dvě hodiny před odletem je vybrána nejoptimálnější trasa, která ale může být ještě upravena během letu
- Po celou dobu existuje pohotovostní letový plán, čili pokud během letu nastane nečekaná událost, lze letadlo přesměrovat na alternativní trasu
- Důrazem je kladen na zážitek cestujících i posádky
- Jedná se o nejrychlejší cestu z Aucklandu do Dubaje, ze které je dostupných dalších 39 evropských destinací a 38 měst v Africe a v Perském zálivu
- Na přímé lince do Dubaje si cestující mohou vychutnat nepřetržitý let bez přestupu
- Blaho posádky je nejvyšší prioritou a nové pracovní postupy jsou stále kontrolovány a optimalizovány pro dálkové lety tak, aby byli spokojeni jak cestující, tak palubní posádka