Letiště Líně, čtvrtek 14. dubna, osm minut před devátou hodinou. Ječivý zvuk sirény obrací doposud klidné ráno na Centru letecké záchranné služby Armády České republiky v opak. Hotovostní směna je aktivována ke vzletu. Do čtyř minut se musí vrtulník W-3A Sokol s pěticí profesionálů sloužících v „záchrance“ odpoutat od země. […] [ ...celý článek ]
Základní odpověď na tuto otázku zní: NE, letouny nejsou bezpečnější, než vrtulníky! Oba dva druhy letadel jsou v zásadě stejně bezpečné. Předpisy pro konstrukci, stavbu a údržbu letounů i vrtulníků jsou postaveny na stejném základě. Platí stejné bezpečnostní požadavky na konstrukci. Tak proč potom např. Helicopter Association International si klade za […] [ ...celý článek ]
Jistě už mnoho z vás napadla otázka, proč pilot vrtulníku sedí většinou na pravém sedadle, zatímco pilot letounu sedí na levém. Někdo by řekl „prostě proto“. Mě to ale nestačilo, trošku jsem zapátral a nalezl pro vás možné odpovědi. Některé jsou zřejmé, některé méně, některé jsou zábavné. Všechny až na jednu […] [ ...celý článek ]
Z důvodu ukončení činnosti Leteckého muzea Hradec Králové, Letecké služby Hradec Králové a.s. po dohodě s Vojenským historickým ústavem Praha dočasně přemístili část letecké techniky (MiG 15bis tr.č. 3947, MiG 21F tr.č. 0305, Su 25K tr.č. 5008 a Mi 24D tr.č. 0103) do neveřejné části letiště na Apron M2. Toto opatření […] [ ...celý článek ]
Na základě dosud provedených šetření bylo změněno omezení letového provozu ULH typu Kompress CH 7 ze dne 15. 11. 2010. Podmínky této změny jsou dány následujícím Bulletinem LAA ČR č. ULH 02/2011 a Závazným bulletinem společnosti MAMBA AIR, s.r.o. [ ...celý článek ]