Za posledních pár dnů bychom asi nenašli médium, které by nekomentovalo již druhou tragickou havárii „novotou vonícího“ Boeingu 737 Max 8. Zatím se po technické stránce jeví jádro problému v nesprávně pracujícím snímači úhlu náběhu křídla letounu (AOA Sensor) a také reakcí výrobcem původně „utajovaného“ systémem MCAS, zabraňujícímu přetažení letounu a […] [ ...celý článek ]
Je to zhruba jeden rok od chvíle, kdy začal v naší vlasti přechod na provoz leteckých radiostanic s dělením po 8,33 kHZ místo dosavadních 25 kHz. Asi není třeba dodávat, jaká to byla radost pro všechny majitele různých létajících aparátů! Jistě, vše bylo avizováno předem a letadel také dost přibylo (a ještě […] [ ...celý článek ]
V pátek 31.3.2017 se završila velmi dlouhá snaha Czech Aviation Training Centre (CATC), dceřiné společnosti státního podniku Řízení letového provozu slavnostním uvedením plně pohyblivého simulátoru dnes již legendárního letounu L 410 do plného provozu pro výcvik pilotů. Cesta to byla dlouhá a doslova trnitá, ale na druhou stranu více jak tři […] [ ...celý článek ]
Nový krátký dokument (stopáž patnáct a půl minuty) z produkce ToM Studia se věnuje příběhu akrobatického větroně LF 107 Luňák. Vlastně to jsou příběhy tři. Ten jeden, velký se věnuje vzniku a výrobě všech sedmdesáti pěti kusů, které letňanský Letov vyrobil, před tím, než musel jeho produkci zastavit. Uvádí dobové souvislosti, […] [ ...celý článek ]
Další díl bezpečnostní kampaně DOLETÍŠ?! připomíná všechna úskalí, která jsou spojena s provozem na letištním okruhu, ale i na letišti samotném. Také tento díl určitě stojí za zhlédnutí. Informace jsou pro piloty důležité, grafika je pěkná, srozumitelná. Nemohu se ale zbavit dojmu, že tvůrci již trochu začínají „vařit z vody“. Není to […] [ ...celý článek ]
Současná série bezpečnostní kampaně DOLETÍŠ?! Je takovým návratem ke kořenům. Konkrétně k časům, kdy jsme procházeli základním výcvikem. Takové zdánlivě jednoduché úkony, jako jsou komunikace, které máme všichni zažité, mají svá pevná pravidla a jak je často slyšet na různých frekvencích zdaleka ne všichni se jimi řídí. V tomto dílu, kterým provází […] [ ...celý článek ]