Dvoumotorový dopravní letoun Boeing 757 určitě není třeba dlouho představovat. Není to ale dlouho, co se několik mých přátel dohadovalo, kdy se tento typ v Praze vlastně objevil poprvé. Ve svém archivu jsem dohledal fotografie z jeho příletu a můžeme si jej i po mnoha letech připomenout. Druhým důvodem je přílet jednoho […] [ ...celý článek ]
Nízkonákladová irská letecká společnost Ryanair oznámila, že od konce října letošního roku spustí novou linku z Prahy do Paříže. Na pařížské letiště Beauvais (BVA) bude z letiště Praha Ruzyně létat Boeingem 737 třikrát týdně. Z pražského letiště tak cestující budou moci létat již na tři mezinárodní letiště v Paříži – Charles de […] [ ...celý článek ]
Nejsou to ani dva týdny, kdy Wizz Air, oznámil vznik nové báze ve Vídni a nyní upravuje svou síť a kapacitu na letech z České republiky a s účinností od 14. června uzavírá svou bázi na letišti v Praze. I nadále však bude z pražského letiště vypravovat tři linky – do Londýna (Luton), […] [ ...celý článek ]
Letiště Praha Ruzyně odbavilo v roce 2017 celkem 15 415 001 cestujících, což představuje 17,9% nárůst oproti roku 2016. Potvrdilo tím svůj status jednoho z nejrychleji rostoucích letišť v kategorii 10 – 25 milionů odbavených cestujících v Evropě. Vyplývá to z provozních výsledků Letiště Praha za rok 2017. Loňský rok byl pro Letiště Václava Havla […] [ ...celý článek ]
Wizz Air, největší nízkonákladová letecká společnost ve střední a východní Evropě a jedna z nejrychleji rostoucích evropských aerolinek, v roce 2017 dosáhla hned několika rekordů. Přepravila nejvyšší množství pasažérů, významně rozšířila své služby, podepsala zatím nejvyšší objednávku letadel, spustila sponzoring výcviku budoucích pilotů a představila řadu inovací pro zákazníky. V roce 2017 […] [ ...celý článek ]
Czech Airlines Technics (CSAT), dceřiná společnost Českého Aeroholdingu poskytující služby v oblasti údržby a oprav letadel, se rozhodla dobrovolně zavést systém řízení provozní bezpečnosti, tzv. Safety Management System (SMS). Současná legislativa platná pro organizace údržby letadel v Evropě zavedení prvků SMS zatím nevyžaduje. Vedení CSAT se pro dobrovolné zavedení rozhodlo, aby se […] [ ...celý článek ]