Pilotinfo

Bedna pro Zdeňka

MiG 23  ML detail kokpitu

Mig 23 ML 1/32 Trumpeter Před dvěma lety jsem kamarádovi Zdeňkovi, zalétávacímu pilotovi, slíbil, že mu postavím tu největší bednu, která se dá sehnat. 15 let jeho života s třiadvacítkou pro něho hodně znamená. Měl jsem bednu s „bednou“ koupeny, ale nějak jsem se nemohl odhodlat do toho množství plastu zakrojit. […] [ ...celý článek ]

Rubrika: ModelyKomentáře (0)

Seminář na téma Aircrew Regulation již tento pátek

C 162 na letišti LKHK

Úřad pro civilní letectví na základě požadavků zástupců některých leteckých škol a po široké diskuzi, která vyvolala v řadách odborné i laické veřejnosti řadu otázek,  připravil na toto téma odborný seminář. Seminář zaměřený primárně pro zástupce organizací pro výcvik pilotů, ale i ostatní leteckou veřejnost na téma Aircrew Regulation (nařízení […] [ ...celý článek ]

Rubrika: Z kokpituKomentáře (0)

North American AT 6 Texan / Harvard z pohledu pilota a trochu mechanika. Díl pátý – poslední

Texan T 6

O něco brutálnější je přetažení na rychlosti na vrcholu přemetu. U T-6 je z důvodu výše uvedených problémů s karburátorem záhodno dělat přemety na stále alespoň trochu kladných g. Tedy takové šišaté, kdy jen mírně ubereme přitažení. My ale chceme vyzkoušet přetažení, a tak taháme dál, i když už přejdeme přes vertikální […] [ ...celý článek ]

Rubrika: Historická letadlaKomentáře (2)

Kampaň DOLETÍŠ – Nejsou jen CTR

CTR, TMA, TRA, TSA to jsou různé druhy omezených prostorů, mají však jedno společné – pokud do nich pilot vlétne aniž by na to byl připraven, může způsobit problém sobě, ale i jiným letounům, které se pohybují ve stejném prostoru. Aktuální díl se věnuje právě této tématice a připomíná základní […] [ ...celý článek ]

Rubrika: Z kokpituKomentáře (0)

North American AT 6 Texan / Harvard z pohledu pilota a trochu mechanika. Díl čtvrtý.

Ing. Radim Vojta pilot Travel Service v kokpitu warbirdu

A můžeme do vzduchu. Povolíme brzdy, a pozvolna, při stále dotaženém kniplu, přidáme plyn přibližně na 15 palců. Poté, je-li chod motoru stabilizovaný, se již svižněji dotlačí plnění na 30, resp 36 palců podle použitého režimu. Po očku zkontrolujeme otáčky a tlaky oleje a paliva. Letoun nemá výraznou tendenci uhýbat […] [ ...celý článek ]

Rubrika: Historická letadlaKomentáře (0)

Aero Vodochody bude vyrábět část trupu Airbusu A321

Airbus A 321 ve výrobě

AERO Vodochody podepsalo nový kontrakt s italským leteckým výrobcem, firmou Alenia Aermacchi, které bude dodávat sady trupových panelů na letoun Airbus A321. Ze čtyř panelů dlouhých cca 4,3 metru italský zákazník sestaví oddíl 14a trupu největšího letounu z rodiny A320. AERO Vodochody bude vyrábět až 96 sad panelů za rok. Hodnota kontraktu […] [ ...celý článek ]

Rubrika: VýrobaKomentáře (0)