Významný světový výrobce letadel Airbus Industrie se sídlem v jihofrancouzském Toulouse oznámil, že první vzlet prototypu letounu A350XWB se uskuteční dne 14.6.2013 kolem desáté hodiny dopoledne místního času. Samozřejmě bude záležet na počasí a přípravy trochu zkomplikovala i probíhající stávka leteckých dispečerů. Nyní probíhají poslední přípravy před vzletem, testují se všechny […] [ ...celý článek ]
Televize Barrandov dnes od 20.00 uvádí první díl sedmidílného seriálu Letící delfín. Těžko říct co od seriálu, který vznikl těsně před tím, než naši komunisté předali svou moc někomu jinému čekat. Pro letecké fandy, tam kromě nezbytné ideologické omáčky snad bude dostatek záběrů na letadla, která nám tehdy přišla notoricky […] [ ...celý článek ]
Ve Kbelích, kam se Letecký arsenál přestěhoval ze starého výstaviště, vznikla další úspěšná konstrukce inženýra Šmolíka, stíhací hornoplošník typu parasol, Š-3 (to už se ale podnik jmenoval Hlavní letecké dílny). Nejednalo se sice o tak pokrokovou konstrukci jako v případě Š-1 či Š-2, a tak MNO souhlas k sériové výrobě nedalo. Nicméně […] [ ...celý článek ]
Kdybychom si chtěli připomenout letadla, která byla vyrobena v katastru obce Letňany (dnes Praha 18), museli bychom začít rokem 1925 (v případě podniku Letov), nebo dokonce rokem 1930 (v případě podniku Avia). Přitom obě továrny vyprodukovaly stroje mající klíčový význam pro rodící se československé letectví daleko před tímto datem. Počátky Letova můžeme […] [ ...celý článek ]
Ve vzduchu i na zemi budou po celý den k vidění špičkové letecké výkony i unikátní letadla. Návštěvníci spatří světovou leteckou akrobacii v podání Martina Šonky, jediného českého pilota série Red Bull Air Race a Petra Biskupa mistra světa v letecké akrobacii. Létat budou historická letadla z dvacátých let, ale […] [ ...celý článek ]
Začátkem třicátých let 20. století Ministerstvo národní obrany pohlíželo na dění v sousedním Německu s rostoucí obavou. Vypsalo proto soutěž na nové stíhací letouny, kterými by byly v budoucnu vyzbrojeny naše letecké stíhací pluky. Inženýr Šmolík se do soutěže přihlásil s dvouplošníkem Š-31 (během vývoje přeznačeném na Š-131 a následně Š-231). Opět se jednalo […] [ ...celý článek ]