V neděli 4. září 2011 se nám podařilo dokončit rekonstrukci vzletové a přistávací dráhy 05 levá a 23 pravá. Dráha i do budoucna bude mít travnatý povrch, narozdíl od minulých let je ale zbavena všech terénních nerovností, kterými se naše letiště bohužel začalo stávat pověstné. Provoz letiště není nijak omezen, […] [ ...celý článek ]
Vážení letci, zveme vás do Letňan na 14. treningové setkání ultralightů & Vivatů & opravdických letounů s vyhodnocením, pořádané Aeroklubem Praha Letňany Letňanský kufr 2011 Oddechová kategorie bude dalším kolem seriálu Poháru Petra Tučka Sobota 17. září 2010 od 9,00 hod na LKLT Navigace není nutno se obávat – k tomu […] [ ...celý článek ]
Ve druhé polovině dvacátých let 20. století vznikl v nových letováckých dílnách pozorovací a bombardovací dvouplošník, který ve své době představoval vrchol československého konstrukčního umění. Inženýr Šmolík tentokráte zvolil důsledně kovovou kostru draku, potah letounu byl plátěný v kombinaci s duralovými plechy. Někdo by dnes mohl říci, co je na dvouplošníku tak pozoruhodného. […] [ ...celý článek ]
V sobotu dne 24.9.2011 v 9:00 hodin zahajuje Aeroklub Praha Letňany každoroční skupinovou výuku teorie pro budoucí piloty letounů PPL(A) a piloty kluzáků (GLD). Kurzy budou probíhají vždy jeden den o víkendu, samozřejmě mimo svátky. Začínáme vždy v 9:00 hodin a i s přestávkou na oběd trvá výuka přibližně do 15:00. […] [ ...celý článek ]
V Letňanech už inženýři Beneš a Hajn nepracovali, neboť pro neshody s novým vedením z Avie odešli. Traduje se dokonce, že nový ředitel podniku, ing. Havránek, oběma zakázal vstup do závodu. Ing. Hajn se stal vysokoškolským profesorem, ing. Beneš začal podnikat s ing. Mrázem. Na místo šéfkonstruktéra byl jmenován Španěl ing. Adaro, který do […] [ ...celý článek ]
Na přelomu dvacátých a třicátých let 20. století vyvstal v Československu požadavek na výcvik většího počtu nových pilotů. Jednak se o letectví čím dál tím více zajímala mládež sdružená v aeroklubech a v oddílech Masarykovy letecké ligy, nezanedbatelné požadavky měla i armáda. Inženýr Šmolík na tuto situaci reagoval konstrukcí hornoplošníků typu parasol se […] [ ...celý článek ]