Nejnovější díl bezpečnostní kampaně Doletíš! se z mého pohledu vrací ke kořenům. Tedy od obecného povídání a hezkých letových záběrů k něčemu co se může pilotům skutečně hodit. To co se odehrává v nejnovějším dílu může zasvěceným silně připomenout nešťastnou Cessnu C 150 OK – WWW, která 13. května 2010 […] [ ...celý článek ]
Tuto zimu opět organizujeme na letišti v Praze-Letňanech základní teoretické školení pro adepty létání na UL, a to v těchto termínech (vždy od 8.00 do cca 16.00) : Termín Předmět Vyučující Ne 08. 1. 2012 Aerodynamika a mechanika letu Chvojka Ne 15. 1. 2012 Provozní postupy a pravidla létání Pánek […] [ ...celý článek ]
Letiště Praha Letňany je již od svého vzniku v roce 1923 místem, kde se poprvé vznesla do vzduchu naprostá většina československých letadel. Celá řada letadel, která sice vznikla jinde, později stejně procházela obdobím zkoušek z letňanského letiště. Potom kdy v devadesátých letech „manažeři“ českého leteckého průmyslu, tento průmysl úspěšně pohřbili […] [ ...celý článek ]
Stíhací dvouplošníky Avia B-534 měly ve druhé polovině třicátých let 20. století zastavit útočníka, při předpokládaném konfliktu s nacistickým Německem. Jednalo se o konstrukci inženýra Františka Novotného s celokovovou kostrou draku, odnímatelnými duralovými panely a plátěným potahem. Pohonnou jednotku tvořil licenční řadový motor Hispano Suiza 12Ydrs (taktéž vyráběný v Avii). Prototyp byl zalétán […] [ ...celý článek ]
Vedení letiště Vodochody zapracovalo do dokumentace EIA i výstavbu napojení letiště na dálnici D8. To významně zklidní dopravu a tím i hlukovou a emisní zátěž v obcích podél silnice II/608 na Prahu. Vzhledem k zacílení letiště Vodochody na nízkonákladovou a charterovou klientelu bude drtivá většina cestujících směřovat do centra Prahy. Přestupy na […] [ ...celý článek ]
Začátkem třicátých let 20. století Ministerstvo národní obrany pohlíželo na dění v sousedním Německu s rostoucí obavou. Vypsalo proto soutěž na nové stíhací letouny, kterými by byly v budoucnu vyzbrojeny naše letecké stíhací pluky. Inženýr Šmolík se do soutěže přihlásil s dvouplošníkem Š-31 (během vývoje přeznačeném na Š-131 a následně Š-231). Opět se jednalo […] [ ...celý článek ]