Pilotinfo

Znovuzrozené Blaníky a jejich nástupce L-23NG

letak-A4

Pro mnohé příznivce legendy našeho bezmotorového létání nastal doslova černý den a to v sobotu 12.6.2010. Co se tehdy stalo? V Rakousku na letišti ve Ferlachu došlo k havárii jednoho Blaníku s registrací OE-0935, což se velmi rychle rozneslo po celém světě. Aby toho nebylo málo, příslušný rakouský úřad pro vyšetřování leteckých nehod prohlásil: […] [ ...celý článek ]

Rubrika: KluzákyKomentáře (0)

China Airlines převzala svou první A350 XWB s pohonem na biopaliva

Airbus A350 WB China Airlines před předávacím letem

Ekologická bublina dorazila i do letectví. Nejnověji tchajwanská společnost China Airlines se jako druhá letecká společnost zapojila do programu Airbusu, kdy letadla z jeho produkce pohánění směs fosilních paliv a biopaliv. Jedná se o desátý letoun Airbus A350-900 dodaný společnosti China Airlines. Během předávacího letu z francouzského Toulouse do tchajwanské Taipeie […] [ ...celý článek ]

Rubrika: DopravaKomentáře (0)

Program námořní verze vrtulníku NH 90 pro německé námořnictvo úspěšně pokračuje

vzlet druhého prototypu vrtulníku NH90 Sea Lion

Vrtulník NH 90 je jeden z mála úspěšných evropských zbrojních projektů. Naprostá většina těch, které vznikli z direktivního nařízení evropských elit, nebo rovnou jako „trucpodnik“ vůči americké produkci, skončila prachbídně. Namátkou je možné jmenovat evropský tank či evropskou stíhačku. Nebo naposledy evropský transportní letoun, Airbus 400, který se nyní některé lobbystické skupiny […] [ ...celý článek ]

Rubrika: VrtulníkyKomentáře (0)

Popel ze sopky v motorech letadel

motor Cessny Citation poškozený sopečným popelem

Není to tak dávno, kdy mrak sopečného popela prakticky zastavil většinu letů nad Evropou. Od té doby se mnozí z nás ptají, co vlastně může způsobit sopečný popel v leteckých motorech, zejména těch proudových. Zkusíme se tedy podívat, proč z bezpečnostních důvodů letecké společnosti nyní nelétají na Bali, kde hrozí erupce jedné tamní […] [ ...celý článek ]

Rubrika: DopravaKomentáře (0)

Do zahraničí už brzy jen s novou radiostanicí s 8,33 kHz

Pilatus 12NG kokpit

Je to zhruba jeden rok od chvíle, kdy začal v naší vlasti přechod na provoz leteckých radiostanic s dělením po 8,33 kHZ místo dosavadních 25 kHz. Asi není třeba dodávat, jaká to byla radost pro všechny majitele různých létajících aparátů! Jistě, vše bylo avizováno předem a letadel také dost přibylo (a ještě […] [ ...celý článek ]

Rubrika: General AviationKomentáře(1)

Poslední let společnosti Pan American z Prahy

Pan Am Boeing 727

Legendu mezi dopravci, dnes již dávno neexistující leteckou společnost Pan American World Airways (ICAO kód PAA) není třeba představovat. Mnozí z nás ještě pamatují, když létala do Prahy, než ji vystřídala společnost Delta Airlines. Já bych díky unikátním fotografiím z pražského ruzyňského letiště krátce zavzpomínal na dobu, kdy tato společnost díky mnoha […] [ ...celý článek ]

Rubrika: Z historieKomentáře (0)

Údržba letadel
Pravidelná údržba letadla je základ pro jeho spolehlivost. Jsme držitelem oprávnění pro údržbu letounů.