Zatím jsme se věnovali popisu různých typů letadel v letce firmy Baťa, drtivá většina z nich byla v provozu na letišti v Otrokovicích. Ovšem při pátrání po dalších typech letounů jsem se dostal mimo jiné až to tehdejší Jugoslávie, kde začátkem 30. let minulého století rodící se obuvnický gigant otevřel svoji další zahraniční filiálku. […] [ ...celý článek ]
Pokračujeme opět v našem seriálu o různých typech letadel v letce firmy Baťa se základnou na otrokovickém letišti. Rozhodně nebyla náhoda, že se zde sešlo několik typů letadel vyrobených v té době již uznávanou anglickou společností De Havilland. Tomáš Baťa se na svých cestách potkával s jejich letouny vcelku pravidelně a tak dal […] [ ...celý článek ]
Uvedenou a na naše poměry unikátní publikaci připravil do stisku pan Ing.Arch.Petr Engliš, vnuk Josefa Engliše- výborného leteckého mechanika a současně šéfa leteckého oddělení firmy Baťa. On měl navíc to štěstí po čtyři měsíce doprovázet Jana Antonína Baťu na dlouhé cestě do mnoha zemí světa. Kokpit Lockheedu Electra L 10A se […] [ ...celý článek ]
Před časem jsem se věnoval v samostatném článku letounu Stinson Reliant který byl jedním z mnoha letounů ve flotile obuvnické firmy Baťa. Dalším podobným a neméně zajímavým strojem byl britský třímotorový stroj Spartan Cruiser II. Baťa pořídil hned dva letouny a plánoval jejich využití především na dlouhých obchodních cestách, kde později potvrdil […] [ ...celý článek ]