Končí období výhradně neletového počasí, takže pro všechny letecké akrobaty, kteří se chystají na nadcházející sezónu přinášíme povinné programy. Pro ty, kteří začínají s akrobatickou učebnicí, ještě tyto sestavy rozebereme v samostatném článku. Povinný program kluzáky kategorie – Advanced Povinný program kluzáky kategorie – Unlimited Povinný program motorová […] [ ...celý článek ]
Kluzák byl vyvinut jako akrobatický speciál pro létání v kategorii Unlimited a to i v dvousedadlovém provedení. Povolená přetížení jsou +9/-6 g s maximální rychlostí téměř 300km/h. Příčná obratnost v autorotaci je srovnatelná s legendárním Zlínem Z 50, to vše při rozpětí 14 m. Klouzavost (bez nástavců) 1:26 s minimálním […] [ ...celý článek ]
Řízený výkrut – prvek, který vypadá ze země nenápadně, kdy letadlo se jednoduše otočí kolem své podélné osy, je velmi obtížný z hlediska pilotáže. Čím nižší rychlost letadla a nižší úhlová rychlost rotace na křidélka, tím je prvek náročnější. Z této definice vyplývá, že zkoušet svůj první výkrut s běžným typem letadla není […] [ ...celý článek ]
Přemet je velmi efektní figura, kdy letadlo vystřídá všechny základní polohy včetně letu „na zádech“. Proč je tedy tak jednoduchá? Odpověď je v tom, že k jejímu provedení potřebujeme hýbat vlastně jen jedním kormidlem – výškovkou. Odpadá tak složitá koordinace kormidel, která dělá z akrobacie to umění. Pochopitelně i přemet […] [ ...celý článek ]
Čtenáři serveru Piloinfo.cz budou mít možnost se postupně seznámit se všemi akrobatickými figurami tak jak je popisuje FAI Arestiho katalog akrobatických prvků. Tady je nutná malá odbočka. Letecká akrobacie v podstatě vznikla v okamžiku, kdy už člověk uměl odstartovat, letět a přistát s letadlem. Někdy to byla akrobacie nechtěná, způsobená spíš neznalostí nebo […] [ ...celý článek ]