Ve čtvrtek 9. května 2013 v 9.30 proběhne na letišti Hradec Králové LKHK slavnostní zahájení European Helicopter show 2013 (EHS). Centrum European Helicopter show je soustředěné v prostorách společnosti DSA na přilehlých stojánkách. Organizátoři zde budou prezentovat největší novinky na vrtulníkovém trhu pro tento rok. European Helicopter show se pro tento […] [ ...celý článek ]
Dnes, ve čtvrtek 18. dubna pokračuje cyklus pravidelných besed pořádaných Odbornou společností leteckou České republiky. Začátek besedy je tradičně od 17:15 v prostorách Fakulty dopravní ČVUT v Praze 2, Horská 2040/3. Hostem je tentokrát Ing. Václav Vašek, žijící legenda českého letectví, namátkou – stíhací pilot, display pilot MiGu 29, dopravní pilot, pracovník Úřadu […] [ ...celý článek ]
Nejnovější díl kampaně DOLETÍŠ se věnuje pojištění. Pojištění letadel, pilotů, dalších osob na palubě, ale i toho co můžete poškodit na zemi. Fakt je, že otázky pojištění jsou v českém letectví poměrně hodně podceňované a v “honbě” za co nejnižší cenou za letovou hodinu často bývá na posledním místě. Na […] [ ...celý článek ]
Organizátoři Dnů NATO v Ostravě & Dnů Vzdušných sil Armády České republiky potvrdili první letošní špičkový display tým. Do Ostravy v září opět přiletí Türk Yıldızlari – Turkish Stars (v překladu turecké hvězdy), které před dvěma lety uchvátily desetitisíce návštěvníků zářijové akce nejen svým vystoupením s efektními kouřovými efekty, ale také originálním komentářem […] [ ...celý článek ]
O něco brutálnější je přetažení na rychlosti na vrcholu přemetu. U T-6 je z důvodu výše uvedených problémů s karburátorem záhodno dělat přemety na stále alespoň trochu kladných g. Tedy takové šišaté, kdy jen mírně ubereme přitažení. My ale chceme vyzkoušet přetažení, a tak taháme dál, i když už přejdeme přes vertikální […] [ ...celý článek ]
A můžeme do vzduchu. Povolíme brzdy, a pozvolna, při stále dotaženém kniplu, přidáme plyn přibližně na 15 palců. Poté, je-li chod motoru stabilizovaný, se již svižněji dotlačí plnění na 30, resp 36 palců podle použitého režimu. Po očku zkontrolujeme otáčky a tlaky oleje a paliva. Letoun nemá výraznou tendenci uhýbat […] [ ...celý článek ]