Airbus testuje 3D tisk a finišuje předávací centrum v Číně
Přidáno: 31. Březen 2017Autor: Quax
Airbus dokončil rozšíření svého výrobního závodu Filton o provoz pro aditivní výrobu
Britský výrobní závod Filton společnosti Airbus dokončil přípravy na spuštění nového provozu pro aditivní výrobu/tisk 3D, jeden z nemnoha provozů tohoto druhu v rámci společnosti Airbus. Nový provoz ve Filtonu sestává ze dvou místností s regulovanou teplotou a vlhkostí, v nichž jsou umístěny dva nejmodernější stroje – jeden z nich používá technologii elektronového paprsku od společnosti Arcam, druhý používá nejmodernější platformu pro laserové tavení od společnosti Renishaw. Dříve než dojde k využití dílů z aditivní výroby v letadlech Airbus, musí společnost Airbus zvládnout kompletní proces aditivní výroby a porozumět všem aspektům, aby byly splněny legislativní předpisy a zajištěna konzistentnost v dodavatelském řetězci. K získávání odborných znalostí a dovedností bude sloužit mj. právě tento nový provoz. Vzorky dílů vyrobených aditivní metodou na těchto strojích jsou již testovány v rámci série zkoušek, které mají prokázat, že tyto díly splňují konstrukční požadavky. Zpočátku se nebudou dělat žádné změny rozměrů, tvaru, ani funkce vybraných komponentů. Až v dalších krocích se počítá s optimalizací konstrukce dílů letadel, která umožní naplno využívat výhod technologie aditivní výroby, a to především co se týče snižování hmotnosti a nákladů.
Airbus finišuje nové dokončovací a předávací centrumpro A330 v Tchien-ťinu
Čínští zaměstnanci nového centra pro dokončování a předávání letadel A330 (Completion & Delivery Centre – C&DC) v Tchien-ťinu nyní absolvují školení, které je připraví na příchod prvních z mnoha letadel A330 ve druhé polovině roku 2017. Centrum je nyní ve výstavbě. Po slavnostním otevření, ke kterému by mělo dojít ještě letos, bude „zelené“ letadlo přepravováno na lodích z Toulouse a následně převzato centrem, kde se vybaví kabina, letadlo se nalakuje a připraví k finálnímu dodání. C&DC bude v blízkosti finální montážní linky pro letadla A320 (FAL).
Hlavním faktorem úspěchu tohoto projektu je nábor a školení členů místních čínských týmů. K tomu dochází ve dvou fázích. První probíhá v Toulouse, kde je školeno 120 čínských zaměstnanců, druhá v Tchien-ťinu, kde se k těmto zaměstnancům připojí přibližně 110 dalších pracovníků. V průměru budou tato školení trvat sedm měsíců a zúčastní se jich nejen technici, ale také řídicí pracovníci a pracovníci technické podpory.